2010. március 16., kedd

Milyen külföldi cserediáknak lenni?

Múlt héten tartottam egy előadást arról, hogy milyen nekem, magyar cserediáknak itt, Osloban tanulni. Azt hiszem ilyesmi előadást inkább otthon kéne tartani, szerintem kevesebben mennek ki a BME-ről külföldre, mint ahogy illene, mint ahány lehetőség lenne... Sokan félnek, mert más kultúra, anyu nem főz és nem mos ránk, mindenki más nyelven beszél. De elfelejtik azt, hogy ugyanez a helyzet a többi cserediákkal is, nekik is megvannak ugyanezek a problémáik. Így elég hamar el lehet érni a "volt hoppá, nincs hoppá" állapotot.

Na és hogy milyen külföldi cserediáknak lenni? Az igaz, hogy kicsit nehezebb, mint otthon - mert hát valamit valamiért -, de érdekesebb is! Itt minden más, minden új. Először azt veszi észre az ember, hogy nincs szaga a levegőnek, tiszta. Aztán megkóstolja a vizet, aminek viszont elég jellegzetes íze van. De sebaj, a lényeg hogy iható, és úgyis szeretem a teát! A boltban rengeteg minden más, mert a norvégok nem engedik be az olcsó márkákat az országba, hogy védjék a sajátjaikat. Ez jó, és így tényleg megismerem a jellegzetes norvég ételeket, de igazán ráírhatnák a termékekre angolul is, hogy mi a fene az, akkor legalább tudnám, hogy mit eszek. :) A Freia csoki szuper, az ICA-ban nagyon finom teafüvet (igazi teát, nem filtereset) lehet kapni, a zöldségeknek és gyümölcsöknek semmi íze sincs, de már vettem fűszereket, és Anyától kaptam igazi pirospaprikát. (Mert lehet, hogy nem mos rám, de jó magyar kaját azért küldött ;) )

Mindennek van előnye és hátránya. De ha ismerem mindkét oldalt, akkor a végeredmény inkább jó. :) Például nagyon jó az is, hogy péntekente szerveznek valami kulturális programot, most az új Operaházat nézzük meg. Ha sokat vagyok a többiekkel, akkor fejlődik az angolom is, valamint elég sokat tudok meg különböző kultúrákról, más népek viselkedési szokásairól. És ezt nem úgy, hogy olvasok róla vagy elmesélik, hanem a saját bőrömön tapasztalom. Úgy valódibb, és többet is tanul belőle az ember...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése