2010. május 2., vasárnap

Koppenhága


Életemben először, de remélem nem utoljára óóóriási nagy hajóval utaztam! Egyik hétvégén átmentünk Koppenhágába, pénteken délután 5-kor indultunk, és másnap délelőtt fél 10-kor kötöttünk ki. Egy napot töltöttünk a városban, körülnéztünk, majd másnap délután 5-kor indultunk is vissza.

Dánia fővárosa nagyon szép, rengeteg régi ház, sok kis utca, Királyi palota, Christiansborg palota, múzeumok, szép kertek, csavart tornyú templomok, Carlsberg sörgyár, ahol a kiállítást nem, de autóversenyt láttunk... Christiania városrész egy külön kis szigeten helyezkedik el, amelynek szép kis bástyái vannak. Itt keveredik a régi kisutcák kultúrhangulata egy kis gettófílinggel. Érdekes egyveleg, az egyik utcában még egy különleges templom mellett megy el az ember, szép, rendezett, de nagyon régi, düledező és aranyos házikók mellett, majd a következő utcában hirtelen olyan helyen találja magát, ahol a fiatalság szabadsága teljesen betelíti a levegőt, mindenféle ember megtalálható ott és bármit szabad. Ezzel párhuzamosan rendőr sem sok van a környéken, tipliztem is el gyorsan... :) Imádok császkálni régi kisutcákban, inkább visszakanyarodtam ilyen irányba.

Sok időnk nem volt körülnézni, a hétvége legnagyobb részét a hajón töltöttük, de annyira nem is baj, nekem ez a rész tetszett a legjobban! Mikor néztük a fjordot, a naplementét... csodálatos volt! Visszafelé jövet korán reggel felkeltem, kimentem a hajó orrába és egy kényelmes széken ülve reggeliztem meg a dániai szállodából megmentett camembert sajtot eredeti dán kenyérrel, miközben az Oslo-fjord partját néztem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése